Cele operacyjne:
Uczeń potrafi :
otworzyć edytor tekstu
napisać wzorcowy tekst
sformatować tekst ( kolor, wielkość czcionki)
wstawić tabelę
formatować tabelę według podanego wzoru
uzupełnić tabelę o dodatkowe wiersze i kolumny
wstawić rysunek z Klipartów
wstawić napis posługując się WordArt…
wykonać obramowanie strony
zapisać dany dokument do swojego folderu
Uczeń zna:
przeznaczenie klawiszy
sposób formatowania tekstu
sposób formatowanie tabeli
sposób wstawiania tabeli do dokumentu tekstowego
sposób wstawiania rysunku
sposób wstawiania napisu
sposób wstawienia obramowania strony
Uczeń umie:
wykorzystać w praktyce zdobyte wiadomości
Metody nauczania: ćwiczenia uczniowskie
Forma pracy:
- indywidualna
Środki nauczania: komputer, program tekstowy, przykładowy tekst.
Przebieg lekcji:
I. Czynności organizacyjne:
sprawdzenie obecności
określenie celów lekcji
zapisanie tematu lekcji
przypomnienie podstawowych pojęć potrzebnych do lekcji.
II. Ćwiczenia powtórzeniowe do samodzielnego wykonania przez uczniów.
Ćwiczenia 1- formatowanie tekstu.
Uczniowie otwierają edytor tekstu.
Otrzymują karteczki z tekstem krótkiego wiersza, który muszą przepisać.
Kłania się Marzanka
pannie Teresce.
Chociaż jest ze słomy,
stoi na desce.
Zmieniają rozmiar czcionki na 16, kolor niebieski, wyśrodkowują tekst.
Ćwiczenie 2.
Wstawiają tabelę pod tekstem składająca się z 4 kolumn o stałej szerokości kolumn i 3 wierszy. Dostawiają kolumnę 5. Formatują tabelę- kolor czerwony, wypełnienie żółte.
Ćwiczenie 3.
Wstawiają rysunek z klipartów dziedzina-,,,,,,,,,,,,. Zmniejszają rozmiary rysunku. Umieszczają rysunek pod tabelą z prawej strony.
Ćwiczenie 4.
Wykorzystując WordArt wpisują swoje imię. Zmieniają kolor-zielony, zmniejszają wielkość.
Ćwiczenie 5.
Wstawiają obramowanie strony. Wzór- zielone choinki.
Ćwiczenie 6.
Zapisują wykonaną pracę do swojego folderu.
III. Podsumowanie efektywności pracy uczniów na lekcji. Dokonanie słownej oceny.
Opracowała: Małgorzata Danilewicz
Wykorzystując WordArt wpisują swoje imię. Zmieniają kolor-zielony, zmniejszają wielkość.